خدمات تولید محتوا

تولید محتوا امروز به بخش جدایی‌ناپذیری از استراتژی رقابتی کسب‌وکارها تبدیل شده است. حالا همه جا درباره محتوای خوب صحبت می‌کنند و از پتانسیل عظیم آن آگاه هستند. افراد یا شرکت‌هایی که تا مدتی قبل، هیچ درکی از بازاریابی محتوا نداشتند، امروز آن را لازمه موفقیت می‌دانند. آن‌ها به‌درستی این واقعیت را دریافته‌اند که رونق یک کسب‌وکار به تولید و انتشار محتوای ارزشمند گره خورده؛ به همین دلیل، تقاضا برای خدمات تولید محتوا طی سال‌های اخیر با جهش خیره‌کننده‌ای روبرو بوده است.

بازاریابی محتوا؛ اول عرضه محتوا، بعد محصول!

بازاریابی محتوا در ساده‌ترین مفهوم به معنای تولید و انتشار محتوا در راستای دسترسی به مشتریان بالقوه است. البته این همه ماجرا نیست. محتوای تولیدی باید ارزشمند هم باشد؛ یعنی برای مخاطبان، ارزش محسوس و معنادار خلق کند. این خلق ارزش می‌تواند به اَشکال مختلفی انجام پذیرد. مثلاً به یک سؤال پاسخ دهد، مسئله‌ای را حل کند یا برای تصمیم‌گیری اطلاعات مناسبی در اختیار مخاطبان قرار دهد. هدف نهایی یک کسب‌وکار از بازاریابی محتوا، ترغیب مشتریان به استفاده از محصولات یا خدمات شرکت است.

بازاریابی محتوا به‌خودی‌خود مفهوم و فلسفه جدیدی نیست. حتی تبلیغات سنتی را نیز می‌توان شکلی از بازاریابی محتوا دانست. اما با پیشرفت فناوری و استفاده روزافزون کاربران از اینترنت، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های رقابتی کسب‌وکار نیز دچار تحول عظیمی شده‌اند. اگر تا دیروز زرق‌وبرق ویترین‌ها یا متراژ فروشگاه‌ها، عامل تعیین‌کننده‌ای در رونق یک کسب‌وکار بود، امروز دیگر این‌طور نیست. حالا این ویترین گوگل است که می‌تواند مرز موفقیت و شکست کسب‌وکارها را ترسیم کند.

اهمیت استفاده از خدمات تولید محتوا تا حد زیادی از تغییر ماهیت محتوا نشئت می‌گیرد. امروز محتوا، صرفاً نه یک ابزار اطلاع‌رسانی یا تبلیغاتی، بلکه نوعی محصول است. محصولی ثانویه که هر کسب‌وکار در کنار محصول یا خدمت اصلی، ناگزیر به تولید آن است. به عبارت دیگر، کسب‌وکارهای امروزی قبل از محصول اصلی ابتدا باید عرضه محتوای باکیفیت به مشتریان بالقوه را در دستور کار قرار دهند. چرا؟ چون مشتریان امروزی قبل از خرید کالا یا خدمت باکیفیت، طرفدارن سرسخت محتوای ناب و ارزشمند هستند.

ضرورت استفاده از خدمات تولید محتوا؛ کیفیت و دیگر هیچ!

در دنیای امروز، تولید محتوا نوعی دانش و تخصص منحصربه‌فرد است. همان‌طور که گفتیم، محتوا به محصولی ارزشمند تبدیل شده که بازار بسیار پررونقی دارد. هر کسب‌وکاری از همان بدو فعالیت می‌داند که باید درصدد تهیه محتوای مناسب باشد. به‌موازات افزایش تقاضا برای محتوا، افراد و مجموعه‌های زیادی برای پاسخگویی به این نیاز، ارائه خدمات تولید محتوا را در دستور کار قرار داده‌اند. بااین‌حال، درست مثل بازار محصولات دیگر، در اینجا نیز کیفیت است که حرف اول و آخر را می‌زند.

تولید محتوای باکیفیت با در نظر گرفتن معیارها و ضوابط خاصی صورت می‌گیرد. تنها در صورت رعایت این معیارها و ضوابط است که محتوا می‌تواند منشأ بروز تغییرات بزرگ باشد. یعنی می‌تواند در ویترین گوگل، جایگاه مناسبی بگیرد یا اصطلاحاً ایندکس شود.

تسخیر جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل وضعیت یک کسب‌وکار را به معنای واقعی کلمه دگرگون می‌کند. چرا؟ چون جایگاه خوب یک سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو و بیشتر از همه گوگل، احتمال کلیک روی لینک آن سایت را افزایش می‌دهد. حالا هر چه این جایگاه بهتر باشد، احتمال انتخاب آن از سوی کاربران نیز بیشتر است. به این ترتیب میزان ورودی یا بازدیدکنندگان سایت بالا می‌رود. این یعنی افزایش جذب لید یا همان سرنخ فروش! زمانی هم که تعداد سرنخ‌ فروش بیشتر شود، شرکت آسان‌تر می‌تواند سرنخ‌ها را به خریداران واقعی تبدیل کند. این نیز به معنای افزایش فروش و نهایتاً افزایش درآمد است.

این اهداف طلایی تنها به یک شرط تحقق می‌یابند: انتخاب گزینه درست برای دریافت خدمات تولید محتوا. مجموعه‌ای که بتواند با شناخت و در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان هدف، محتوای باکیفیتی برای آن‌ها تولید کند.

تولید محتوای باکیفیت؛ جلب رضایت هم‌زمان کاربر و گوگل!

این روزها وقتی صحبت از خدمات تولید محتوا می‌شود، مدام می‌شنویم که محتوا باید «باکیفیت» باشد. اما اصلاً این محتوای باکیفیت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ اگر بخواهیم به این سؤال به ساده‌ترین شکل ممکن پاسخ دهیم باید بگوییم که محتوای ارزشمند دو خصوصیت اصلی دارد:

  • کاربرپسند بودن: کاربرپسند بودن محتوا به همان موضوع خلق ارزش برای کاربر اشاره دارد. استفاده از محتوا زمانی رضایت مخاطب را جلب می‌کند که به نیازش پاسخ داده شود. همان‌طور که استفاده از یک محصول برای مصرف‌کنندگانش مطلوبیت ایجاد می‌کند، محتوا هم باید همین کار را انجام دهد. البته «مطلوبیت» از نگاه مخاطبان در فضاهای مختلف کسب‌وکار، معانی متفاوتی دارد که باید آن را مدنظر قرار دهید.
  • گوگل پسند بودن: اینکه بتوانید با تولید محتوای باکیفیت، رضایت کاربران را جلب کنید، فوق‌العاده است. گوگل تأکید می‌کند که محتوا در وهله نخست باید با محوریت مخاطبان انسانی خلق شود. بااین‌حال، دستیابی به اهداف تجاری‌تان بدون کسب جایگاه مناسب در ویترین گوگل امکان‌پذیر نیست. درواقع شرط لازم برای جلب رضایت کاربران این است که بتوانید محتوا را به آن‌ها برسانید. جنبه‌ی فنی آن روی سکه تولید محتواست. محتوای باکیفیت علاوه بر کاربرپسند بودن، باید قادر به ارسال سیگنال‌های قدرتمند به موتورهای جستجو باشد. سیگنال‌هایی که موتورهای جستجو را مجاب می‌کند رنک یا جایگاه مناسبی برای آن در نظر بگیرند. در این صورت است که به محتوا، محتوای سئو شده می‌گویند. محتوایی که از نظر تکنیکال، طوری بهینه شده که موتورهای جستجو به‌راحتی قادر به یافتن و ایندکس کردن آن هستند.

با دریافت بهترین خدمات تولید محتوا، مُجهز وارد میدان جنگ شوید!

باید واقع‌بین بود! فضای رقابت کسب‌وکارهای امروزی فرقی با میدان جنگ ندارد. بازاریابی محتوای دیجیتال، راه را برای ورود کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به میدان رقابت هموار کرده است. حالا هر کسب‌وکاری فارغ از اندازه و مقیاس فیزیکی با تکیه بر تولید محتوا می‌تواند سهم زیادی از بازار را تصاحب کند. درست مثل تسخیر بخش عمده‌ای از میدان نبرد!

گفتیم که همه کسب‌وکارهای امروزی از اهمیت بازاریابی محتوا به‌خوبی آگاه هستند. بااین‌حال، آگاهی از اهمیت محتوا یک بحث و چگونگی استفاده از آن بحثی دیگر است. محتوا زمانی می‌تواند به حصول نتایج مطلوب بینجامد که در سایه یک استراتژی هوشمندانه تولید شود. استراتژی محتوا همان چتری است که همه فعالیت‌های محتوایی یک کسب‌وکار باید زیر سایه آن قرار بگیرند. برای پیروزی بر رقبا:

  • اولاً باید بدانید که چه نقطه یا نقاطی را هدف بگیرید؟ و چگونه این کار را انجام دهید؟ این همان استراتژی محتواست.
  • ثانیاً جنس گلوله‌هایتان باید آن‌قدر خوب باشد که بعد از شلیک بتوانند روی اهداف مدنظرتان تأثیر بگذارند. این همان فرایند تولید محتوای سئو شده و کاربرپسند ست.

با توجه به تقاضای فزاینده بازار برای محتوای باکیفیت، ما در شرکت پندیار سپنتا تصمیم گرفتیم که خدمات تولید محتوا را نیز به فهرست خدمات قبلی اضافه کنیم. همه کسب‌وکارهای امروزی برای بازاریابی محتوا برنامه ویژه‌ای دارند. بسیاری از آن‌ها برای تدوین استراتژی و تولید محتوا، تا جایی که بتوانند هزینه می‌کنند. اگر می‌خواهید کسب‌وکار موفقی داشته باشید باید خود را برای مقابله با رقبای سرسختی آماده کنید. رقبایی که برگ برنده آن‌ها، توپخانه محتوایی مجهزشان است که با آن نقاط استراتژیک را زیر آتش خود گرفته‌اند.  تنها راه رقابت مؤثر با این رقبای سرسخت، اتخاذ راهبرد هوشمندانه و تولید محتوای باکیفیت است. چقدر برای این نبرد تمام‌عیار و البته هیجان‌انگیز آماده هستید؟!

تعرفه خدمات تولید محتوا؛ محتوا را به قیمت واقعی‌اش تهیه کنید!

موضوع قیمت تولید محتوای متنی، یکی از موضوعات بحث برانگیز در حوزه بازاریابی محتواست. واقعاً قیمت محتوا باید چقدر باشد؟!

محتوای ارزان و بی‌کیفیت، نتیجه‌ای جز شکست را عاید کسب‌وکارهای نوپا نمی‌کند. با گلوله‌های مشقی هیچ شانسی برای غلبه بر گلوله‌های واقعی ندارید! محتوای بی‌کیفیت دقیقاً حُکم همین گلوله‌های مشقی را دارند که شلیک آن‌ها در عمل هیچ تأثیری روی اهداف موردنظرتان نخواهد داشت.

بین تعرفه خدمات تولید محتوا با کیفیت کار، رابطه مستقیمی وجود دارد. گران بودن، لزوماً تضمینی برای خوب بودن یک محصول نیست؛ اما خرید محصول خوب، مستلزم پرداخت هزینه‌ای متناسب با کیفیت آن است. با این وجود ما تلاش می‌کنیم در تعیین تعرفه خدمات تولید محتوا، منافع حداکثریِ مشتریان گرامی را نیز لحاظ کنیم. پندیار سپنتا، محتوای متنی باکیفیت را نه گران، بلکه به قیمتش تقدیمتان می‌کند!

با خدمات تولید محتوای پندیار سپنتا، محکم و هدفمند در جاده بازاریابی محتوا قدم بردارید! ما به شما در فتح اهداف موردنظرتان کمک می‌کنیم.